Informatyka dla firm

Informatyka dla firm

Outsourcing IT

Outsourcing IT, jak sama nazwa wskazuje, jest podejściem zlecania zadań związanych z informatyką firmie zewnętrznej, najczęściej wyspecjalizowanej w świadczeniu tego typu usług szerokiej grupie odbiorców rozwijających swoją działalność gospodarczą we wszystkich możliwych kierunkach. Ma szereg zalet w stosunku do klasycznego modelu firmy, w którym obowiązki związane z kontrolą nad systemami komputerowymi i pomocą ich użytkownikom wypełniają zatrudnieni przez nią na etatach informatycy.

Zakres usług outsourcingowych

W skład zadań realizowanych w ramach outsourcingu IT wchodzić mogą między innymi:
– pomoc w razie trudności z obsługą sprzętu i używanego oprogramowania (z dojazdem do siedziby klienta, telefonicznie lub z użyciem technologii umożliwiających zdalny dostęp do infrastruktury klienta),
– naprawy serwisowe w siedzibie klienta lub w systemie door-to-door,
– stała kontrola nad siecią komputerową w celu jej optymalizacji i wykrywania potencjalnych problemów,
– rozbudowa sieci,
– doradztwo/pośrednictwo w zakupie nowego sprzętu i modernizacja posiadanego,
– administracja i serwis serwerów oraz stacji roboczych w postaci komputerów stacjonarnych i laptopów, a także peryferiów, takich jak drukarki, plotery, skanery, kopiarki itd.,
– przeprowadzenie szkoleń dla pracowników będących użytkownikami infrastruktury komputerowej.

Fazy wdrażania outsourcingu IT

Współpracę rozpoczyna analiza potrzeb oparta na kontakcie z klientem, który wyraża swoje potrzeby, ale i którego informuje się, mając na uwadze jego interes, w jakich kierunkach współpraca może się rozwijać, jakie usługi byłyby przydatne jego przedsiębiorstwu (klient nie musi być specjalistą w branży IT). Kolejnym etapem jest staranne planowanie procesu wdrożenia outsourcingu. Kiedy wizja osiągnie docelowy kształt, następuje realizacja projektu. Następnie monitorowana jest efektywność, co pozwala dostrzec potencjalne błędy i podjąć stosowne kroki.

Korzyści wynikające z outsourcingu IT

Outsourcing informatyczny daje ciągłość działania i bezpieczeństwo systemu informatycznego. Odciąża przedsiębiorcę, który może skupić się na tym, co najważniejsze, pozostawiając newralgiczny aspekt prowadzenia działalności, jakim jest troska o infrastrukturę IT, zewnętrznemu podmiotowi gospodarczemu. Inną niewątpliwą zaletą jest ograniczenie kosztów – wraz z redukcją etatów maleją koszty zatrudnienia pracowników. Najczęściej firmy outsourcingowe zatrudniają też specjalistów z większym doświadczeniem bądź po prostu lepszych.

Nie wahajcie się zatem Państwo – zapraszamy do skorzystania z naszych usług.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.